În 2 zile, Saad Lamjarred a ajuns la aproape 10 milioane de vizualizări cu clipul piesei CASABLANCA, o balcanică horă de club, aşa cum nu mi-aş fi dorit să facă, pentru faima internaţională. În Bahrain şi multe alte ţări vecine, clipul rupe.
Băiatul ăsta sexy, care a împlinit pe 7 aprilie 33 de ani, m-a cucerit în 2015 cu LM3ALLEM (lansată la un an după ce cucerise premii pentru Enty Baghya Wahad), o piesă cu vibe arăbesc, aşa cum îi şade bine unui artist marocan creativ, absolvent al Conservatorul de Muzică din Rabat, cu vână şi aplomb. Speram ca direcţia asta, care i-a adus peste 650 de milioane de vizualizări acestui sublim colorat şi jucăuş LM3ALLEM (care în martie 2018 În martie 2018 era cel mai vizionat videoclip arab pe YouTube), să-l poarte pe culmile succesului cu un abum impecabil, dar omul ăsta, de la Wala Aalik lansat în 2013 nu s-a arătat interesat de asta.
În 2018 a mai lansat Ghazali (peste 112 milioane de vizualizări) şi Ya Allah (aproape 6 milioane la lyric video), ambele super comerciale, prima aproape amuzantă şi a doua măcar mult mai dansantă arăbeşte, care ar fi putut avea parte de un clip cu maimuţici şi bătrânei dansatori sau măcar 10 dervişi, să fiu şi eu mulţumită.
Nici nu s-a prezentat la tribunalul din paris în prilie, unde era citat într-un caz de agresiune sexuală, raportat de o tânără în 2016, pentru care a şi fost închis în Franţa anul trecut şi apoi eliberat sub supraveghere, asta după ce mai fusese implicat într-un proces similar, dar în SUA, unde o altă femeie l-a acuzat că a violat-o în 2010.
Aşa, mă tot întreb, unde te duci tu Saad, oare, ce faci tu cu viaţa ta?
Că dacă ar veni la al nostru Balkanik Festival la anul, mult mi-aş dori să-i coregrafiez ceva frumos, dar n-am pe ce… şi nici pentru cine, că mă tot abţin să nu-l boicotez.
V-am lăsat muzica lui aici, să vă prindeţi pe unde mai umblu când umblu pe interneţi.
Şi că atunci când artiştii se străduiesc să-şi construiască o imagine, fără a comenta murdăriile care-i înconjoară şi care arată că oamenii din spatele succesului au sau fac altora nişte grave probleme, n-ar trebui să-şi ducă muzica departe de ceea ce sunt sau ar putea prin muzică, măcar, să încerce să se reabiliteze.
A, să nu uit, luaţi de aici şi un clip grăitor despre evoluţia muzicii arăbeşti, nu de alta, dar veţi regăsi în el o mulţime de ritmuri, vibraţii şi tonalităţi despre care poate nu ştiaţi cum şi unde le puteţi încadra.
Captura, debutul în lungmetraj de ficțiune al regizorului Adi Voicu, vine...