200 de costume realizate pentru musicalul MAMMA MIA!

Peste 200 de piese, materiale speciale satinate, voaluri, culori puternice, mult glitter, paiete, pene. Așa arată culisele costumelor pe care artiștii din musicalul „MAMMA MIA !” le vor îmbrăca din nou, pe 22 și 23 septembrie, pe scena Sălii Palatului și pe 7 noiembrie în premieră la Iași, la Sala Polivalentă.

Despre ce a însemnat crearea lor, cât timp s-a muncit pentru ele, ce particularități a avut fiecare costum, pentru fiecare personaj, dar și ce provocări aduce un astfel de proiect pentru un designer, povestește Eli Damanakis, Costume Designer MAMMA MIA!

Implicarea în acest proiect a fost o provocare încă de la început, fiind primul musical de o asemenea anvergură pus în scenă în România. A fost o experiență fantastică să lucrez în acest proiect, am avut oportunitatea să colaborez cu o super echipă de producție atât din România, dar și din UK. Am avut multe de învățat”, spune designerul, care creionează o imagine completă a proiectului: protagoniștii au între 7 și 10 costume, iar dansatorii între 5 și 7 costume fiecare, pe care le schimbă pe durata a aproape 3 ore de spectacol live.

Eli, care a mai participat, în domeniul teatral, la piesele „Swing” și „Cum să distrugi o piesă”, adaugă faptul că acestea au fost o experiență mai convențională, comparativ cu „MAMMA MIA!”. „La un musical actorii au mișcări ample, de dans, iar ritmul de schimbare a costumelor de-a lungul piesei este mult mai rapid. Proiectul a fost complex și presiunea de timp mare. Dar am lucrat în echipă cu Laura Antonov, cu care am mai colaborat în trecut și asta a fost de mare ajutor”, explică ea.

Cea mai mare provocare au reprezentat-o costumele create de la zero, respectiv cele de dans inspirate de moda anilor disco, rochiile de nuntă și alte câteva piese. „Salopetele de dans inspirate de anii ’70 au fost probabil cel mai dificil de realizat pentru că au avut detalii speciale precum gulerele supradimensionate, aplicațiile de paiete, franjuri și volane complicate. Dificil a fost și să găsim cele mai bune soluții de producție în condițiile în care costumele trebuie să arate foarte bine (să îți ia ochii efectiv), să respecte canoanele modei de atunci, să permită mișcările complicate de dans, să fie simplu și rapid de îmbrăcat și mai ales de dezbrăcat, dar și să încorporeze sistemul de sunet”.

Deși provocările au fost mari, timpul foarte scurt și repetițiile intense, nu au lipsit nici momentele amuzante, unele întâmplate chiar la garderobă. „La primele probe, costumele ne-au surprins chiar și pe noi, cei care le-am creat și realizat. Toată lumea s-a distrat, dar cel mai tare cred că au făcut-o protagoniștii bărbați – cei trei posibili tați ai Sophiei, care evident nu erau obișnuiți să se îmbrace cu pene, paiete, volane și pantaloni evazați. Un al doilea moment amuzant a fost cel în care au probat costumele cu încălțămintea cu toc… și atunci tot protagoniștii bărbați s-au amuzat copios”, își amintește Eli care, în această perioadă sortează hainele și le pregătește împreună cu echipa ei pentru noile reprezentații de la București, din 22 și 23 septembrie, la Sala Palatului și de la Iași, pe data de 7 noiembrie, de la ora 19:00, la Sala Polivalentă.