Se fac 8 ani de cand a aparut pentru prima data pe micile ecrane din America formatul THE APPRENTICE, care oferea sansa unuia din cei 16 (uneori 18) concurenti inscrisi pentru cate un sezon competitional de management desfasurat in stil reality show, sa fie ucenicul lui Donald Trump (un mare afacerist in viata, care se afla in topul Forbes al celor mai bogati magnati americani), primind un contract pe un an la una din companiile acestuia si un premiu de 250.000 de dolari (salariul anual).
Formatul nu-i apartine lui Donand Trump, asa cum cred unii, luandu-se probabil dupa atitudinea lui Donald Trump care isi expune afecerile, familia si interesele si cauta sa infierbante spiritele pe acolo. Responsabil de succesul THE APPRENTICE (care a ajuns sa aiba 22 de versiuni internationale) este producatorul britanic Mark Burnett (care s-a ocupat si de implementarea formatului Survivor in SUA).
Insa, ideea de CELEBRITY APPRENTICE, versiunea mondena a acestui show, realizata pentru a profita de targetul feminin amator de noutati despre vedete, se datoreaza in mare parte popularitatii lui Donald Trump (devenit producator executiv) si exploateaza o piata foarte buna. Celebrity Apprentice s-a nascut in SUA si a fost importat in Marea Britanie si Australia.
Daca la THE APPRENTICE vezi oameni obisnuiti, impartiti in doua tabere: barbati si femei, care-si pun impreuna si separat capul la contributie sa duca la capat sarcinile primite in fiecare episod, amestecati apoi in alte echipe, pe masura ce evolueaza concursul, spre a-si demonstra capacitatile, in lupta pentru un job si pentru notorietate, CELEBRITY APPRENTICE aduna celebritati (nu neaparat ale momentului) din diverse domenii, care sprijina fiecare o fundatie sau o anume actiune caritabila, si care se lupta, in acelasi stil (pe echipe), pentru a obtine o suma cat mai mare de bani pentru cauza lor.
CELEBRITY APPRENTICE a ajuns sa-si depaseasca in popularitate “tatal” (THE APPRENTICE) pentru ca beneficiaza de un diferentiator important: emotia.
Daca la BIG BROTHER sau alte reality show-uri care aduna mai multi oameni in aceeasi casa/ acelasi hotel pentru o perioada definita (2-6 luni), pe care oamenii pot sa-i voteze pe parcursul concursului, THE APPRENTICE (ca si “suratele” lui de nisa: PROJECT RUNWAY destinat designerilor, PLATINUM HIT destinat compozitorilor sau NEXT TOP MODEL pentru manechine), nu ofera concurentilor alta legatura cu exteriorul decat prin social media si nu ia in calcul decat “jurizarea” (initial e vorba de recomandarile colegilor de echipa, ca in SURVIVOR, decizia finala apartinand mogului Trump, cu celebra sa replica: YOU ARE FIRED/ ESTI CONCEDIAT!)
Pentru ca un astfel de format sa atinga un public cat mai larg, e nevoie de nume, povesti, cauze. Asta ofera CELEBRITY APPRENTICE. Americanii pot vedea vedetele vanzand bilete pe strada, manjindu-si mainile de aluat, incropind strategii de promovare pentru produse, facand shopping si tot felul de nebunii, sunandu-si prietenii pentru a face rost de bani, dandu-se de ceasul mortii sa isi depaseasca atat “inamicii” cat si colegii de echipa. Fiecare epidod prezinta o sarcina pe care ambele echipe de vedete trebuie sa o duca la capat. Fiecare echipa isi alege in fiecare episod un manager de proiect care trebuie sa imparta responsabilitatile si care la final e responsabil fata de toate actiunile si implicit de rezultate. In functie de rezultate, comportament si recomandari, project managerul echipei perdante sau cea mai slaba veriga a acesteia paraseste concursul.
Lumea nu urmareste CELEBRITY APPRENTICE doar pentru a vedea doar cum se descurca vedetele in anumite situatii, ci mai ales pentru scandaluri: cine se comporta aiurea, cine cu cine se cearta, cine vorbeste numai tampenii (in sezonul trecut un model avea probleme in a diferentia secolul XX de secolul XXI, si un rapper avea mari probleme cu scrierea corecta in engleza). E un show inchegat, bine filmat, bine montat, un produs bun de divertisment, generator de venituri – atat pe Trump, pentru televiziune (NBC), cat si pentru organizatii/ fundatii/ cauze de binefacere, si generator de publicitate pentru vedetele implicate. Fanii isi pot urmari favoritii pe Twitter si pe Facebook, ii pot incuraja sau ii pot critica in voie, insa, “votul lor de incredere” nu este luat in seama cand vine vorba de luarea unei decizii. Insa, cauza pentru care lupta fiecare concurent ajunge mai repede si mai usor in atentia publicului.
Recunosc, eu ma voi uita la noul sezon CELEBRITY APPRENTICE sezonul 5 (pe care il veti gasi pe net mai usor ca THE APPRENTICE 12) care debuteaza pe 19 februarie doar pentru “distributie”:
1. actorul Clay Aiken – lupta pentru National Inclusion Project
2.proprietarul Andretti Autosport, Michael Andretti – lupta pentru Pennsylvania Racing for Cancer
3. comedianul Adam Carolla – lupta pentru Catholic Big Brothers Big Sisters
4. actrita Tia Carrere – lupta pentru After-School All-Stars
5. actorul si sportivul Lou Ferrigno – lupta pentru Muscular Dystrophy Association
6. cantautoarea Debbie Gibson – lupta pentru Children International
7. vedeta Real Housewife of New Jersey , Teresa Giudice – lupta pentru The NephCure Foundation
8. vedeta TV Victoria Gotti (realizatoarea unui serial depsre propria familie) – lupta pentru Association to Benefit Children
9. actorul Arsenio Hall – lupta pentru Magic Johnson Foundation
10. magicianul si actorul Penn Jillette – lupta pentru Opportunity Village
11. senzationala Lisa Lampanelli, celebra pentru show-urile ei de stand-up comedy/ THE QUEEN OF MEAN – lupta pentru Gay Men’s Health Crisis
12. MISS UNIVERS 2008 Dayana Mendoza – lupta pentru Latino Commission on AIDS
13. cantareata si vedeta tv Aubrey O’Day – lupta pentru Gay, Lesbian, and Straight Education Network
14. solitul Dee Snider – lupta pentru March of Dimes
15. actorul George Takei – lupta pentru Japanese American National Museum
16. starul Paul Teutul – lupta pentru Make-A-Wish Foundation
17. supermodelul Cheryl Tiegs – lupta pentru The Farrah Fawcett Foundation
18. modelul si actrita Patricia Velásquez – lupta pentru The Wayuu Taya Foundation
Pentru fun, ce zicea LISA LAMPANELLI despre CLAY AIKEN in urma cu cativa ani:
DAYANA MENDOZA e o superbitate din Venezuela, care s-a bucurat de contracte prin Elite Model Management si ulterior prin Trump Model Management (va suprinde ca e in concurs?). In 2008 a devenit Miss Univers si a inceput sa se plimbe prin lume. In 2009, dupa o vizita la Guantanamo, a scris pe blog o aberatie de genul “a fost calm, frumos, am vazut celulele, locurile unde se face dus, cum se recreeaza oamenii cu filme, cursuri de arta say carti”, uitand sa precizeze ca nu era vorba de prizonieri, ci de soldatii americani. Scuzele ei au venit oricum dupa ce presedintele Venezuelei, Hugo Chavez, a criticat-o public si a mai tinut inca un discurs despre impresialismul american:)
Tare as vrea sa vad cum se intelege Dayana Mendoza cu George Takei (actorul celebru pentru rolul Sulu sin Star Trek) sau daca macar stie cine e:) Macar sa-l caute pe youtube:
De la Tia Carrere am mari asteptari, doar s-a remarcat fizic si intelectual in serialul Relic Hunter si are totusi 42 de ani, o fi acumulat ceva experienta (a participat si la unul din sezoanele Dancing With the Stars, ajungand pe locul 6).
„Țăndări” – primul lungmetraj regizat de Bogdan Naumovici – invită publicul...