Grija față de mediu și sănătatea mintală reprezintă subiecte prioritare pentru tineri, conform unui studiu desfășurat de VIACOMCBS și EU40

ViacomCBS Networks International,  din portofoliul căruia fac parte televiziunile Comedy Central, MTV, Nickelodeon, Nick Jr. și TeenNick, și rețeaua tinerilor europarlamentari EU40, în parteneriat cu Euractiv, lansează evenimentul virtual BEYOND 2020: GLOBAL YOUTH – VOICES AND FUTURES. Acesta va putea fi urmărit pe 2 februarie, de la ora 16.00, și va dezbate, cu ajutorul invitaților, concluziile studiului “Beyond 2020: Global Youth – Voices & Futures”, desfășurat de the ViacomCBS Global Insights. Evenimentul va fi difuzat live pe Youtube, Facebook, și pe Zoom.

Gazda evenimentului de o oră va fi  VJ-ul MTV Aminata Belli, iar printre invitați se va număra și Christian Kurz, Vcepreședinte Senior Global Insights, care va prezenta rezultatele studiului global desfășurat de ViacomCBS. Acestuia i se vor alătura  Virginijus Sinkevicius, Comisarul European pentru Mediu și Eva KAILI, deputat în Parlamentul European. Vocea tinerei generații va fi reprezentată de activista Anna Masiello, care va oferi informații despre impactul evenimentelor din 2020 asupra tinerilor, și percepția lor asupra evenimentelor care au marcat anul.

Beyond 2020: Global Youth – Voices & Futures este primul studiu global care explorează modul în care evenimentele din 2020 influențează planurile și atitudinile tinerilor față de viitor. Printr-un sondaj global, peste 8.000 de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani din 15 țări (Argentina, Australia, Brazilia, China, Franța, Germania, Italia, Mexic, Olanda, Portugalia, Singapore, Africa de Sud, Spania, Marea Britanie, SUA), au fost chestionați pe subiecte precum: sănătatea, schimbările climatice, politicile și problemele sociale, călătoriile, finanțele, relațiile și multe altele.

Studiul a scos la iveală o generație activă, profund afectată de evenimentele din 2020, care i-au învățat pe tineri să prețuiască stabilitatea și securitatea mai mult ca oricând. În același timp, aceștia s-au remarcat prin rezistență și o voință puternică de a schimba viitorul în bine, subiect care va fi dezbătut și în cadrul evenimentului dn 2 februarie.

Câteva dintre cele mai interesante concluzii ale studiului arată că:

  • Tinerii sunt gata să se implice în construirea unui viitor promițător
  • Aceștia simt o puternică responsabilitate pentru găsirea unei soluții și reluarea cursului societății. 55% dintre tineri au declarat că speră să vadă schimbări pozitive în modul în care trăim în următorii 10 ani.
  • Tinerii au demonstrat, de asemenea, un puternic simți al realismului și conștiința că schimbarea pozitivă nu vine ușor: 70% dintre respondenți s-au simțit nesiguri cu privire la viitorul lor, 76% s-au simțit optimiști și 72% cred că „se simt pregătiți să facă față oricărei provocări”.
  • 84% au fost de acord că generația lor are potențialul de a schimba lumea în bine.
  • Schimbările climatice ar trebui să ocupe un loc fruntaș pe agenda globală
  • Tinerii între 16-24 de ani consideră mediul și impactul schimbărilor climatice o prioritate: grija față de mediu a fost în fruntea listei priorităților la care societatea ar trebui să lucreze în următorii 10 ani.
  • 72% dintre repondenți cred că „oamenii vor alege opțiuni de vacanță mai prietenoase cu mediul”, în timp ce 39% spun că  „nu vor zbura cu avionul din grijă pentru mediu”.
  • Societatea trebuie să acorde mai multă atenție sănătății mintale
  • Tinerii cred că domeniul sănătății va suferi un impact pe termen lung, 75% dintre repondenți fiind de acord că, în special, „sănătatea mintală va deveni o problemă majoră pentru societate”.
  • 83% sunt de părere că va exista mai multă deschidere și acceptare a problemelor de sănătate mintală. Tinerii recunosc impactul semnificativ și extrem de grav al sănătății mintale asupra bunăstării individuale și colective.

„Mă bucur foarte tare să aflu că rezultatele studiului nostru global Beyond 2020: Global Youth – Voices & Futures au devenit un prilej de dialog cu tineri lideri, activiști, decidenți politici și cetățeni activi. Aceasta este o bună ocazie nu numai pentru a explora descoperirile noastre, ci și pentru a face schimb de experiență și a înțelege următorii pași concreți, cu scopul de a inspira și a stimula acțiunea colectivă”, a declarat Christian Kurz, Vicepreședinte Senior al Global Insights, ViacomCBS.

„Unul din trei cetățeni din Uniunea Europeană are 30 de ani sau mai puțin – este esențial să luăm în considerare perspectiva acestora asupra viitorului’’, spune Alessandro Da Rold, Managing Director al EU40. „Prin crearea unei punți între societatea civilă, organizații și tinerii politicieni, sperăm nu numai                      să-i inspirăm pe tineri să facă schimbări, ci și să aflăm despre poveștile care îi aduc pe aceștia împreună, în perioade dificile”.

Mai multe detalii despre studiul Beyond 2020: Global Youth – Voices & Futures” sunt disponibile pe site-ul  insights.ViacomCBS.com.