Un studiu american realizat recent de Meredith Corp., la care au participat 5000 de femei, atrage atentia asupra modului in care percep acestea frumusetea si mai ales asupra comportamentului lor online cand vine vorba de achizitionarea produselor cosmetice.
76% dintre femeile care discuta despre produse cosmetice pe internet transmit recomandari si critici folosindu-se de diverse canale.
Mai mult de jumatate dintre acestea sunt zilnic prezente pe o retea sociala si au in medie peste 100 de prieteni.
Pentru ele (asa-numitele GAMMA), criteriile de evaluare/ definire a frumusetii sunt “increderea in sine”, “atitudinea pozitiva asupra vietii”, “simtul umorului”, “zambet sincer, molipsitor”, “personalitate placuta, dinamica, activa, degajata”, surclasand cu mult atributele fizice (“ un chip frumos”, “o piele stralucitoare”, “o silueta extraordinara”).
Pentru a evita comentariile de tipul “normal ca-i asa, ca toate-s grase si tre’ sa se simta bine cu ele”, putem da la o parte aproximativ 16% dintre ele care depasesc “standardele/ obsesiile noastre vizuale” (in traducere libera >70kg).
Ramanem cu 60% din care mai mult de doua treimi cauta produse cu ingrediente naturale/ organice si cosmetice anti-age bune, la preturi medii, pentru utilizare zilnica.
Revistele se claseaza in fata internetului in ce priveste sursele de informare, la fel cum magazinele sau buticurile bio sunt preferate site-urilor de cumparaturi.
Daca doar una din 5 femei din categoria asta cumpara online si 80% dintre celelalte sunt fidele achizitiilor online (vizand retailerii obisnuiti), de ce le mai bagam in seama?
Ei bine, recomandarile lor se regasesc pe net (comentarii la produsele de pe site-uri, retele sociale si bloguri), iar influenta lor e din ce in ce mai mare.
“Femeile Gamma” isi planifica in mare parte achizitiile (80%) si cad mai putin prada impulsului de moment.
Sunt fidele catorva braduri pe care le-au testat si de care n-au fost dezamagite, insa, cauta mai mult decat alte femei noi branduri/ produse pentru a le testa.
Daca va indoiti ca influenta Gamma nu se prea observa in online-ul mioritic, va propun un exercitiu atletic: dati o tura pe forumuri, facebook sau twitter si urmariti cele mai citite, apreciate si contestate recomandari de beauty si ce branduri sunt mai discutate sau mai populare (desi destul de noi).
Poate ca pe fetele Bravogirl le puteti suprinde in marea lor majoritate cu cosmetice ale caror reclame le vedeti pe site-ul cu pricina la pagina dedicata, insa, pe internetizatele lor surate putin mai mari (25-35 si cu studii si venituri medii/ peste medie) nu le veti putea baga in aceeasi oala.
Cate dintre cunostintele voastre bloggerite ingrijite si frumusele sunt atente la descrierile produsului, cate cumpara in functie de cat prêt pun pe afisele cu Penelope Cruz, cate dintre prietenele voastre active pe net si trendy isi cumpara accesorii hand-made, merg/scriu/vorbesc despre targuri vintage si despre produse beauty alternative/ organice (de pe net, cataloage MLM, buticuri speciale, magazine tip plafar sau anumite site-uri) sau cunosc branduri de dermatocosmetice?
Faceti acelasi sondaj la finalul acestui an. Pariez ca va da Gamma.
Daca va intereseaza informatii despre shoppingul online tineresc si de masa sau despre populatia feminina pubera, si predictii de comportament online pe viitor, apelati la specialisti in psihologie sociala. Eu una, incerc sa gandesc pozitiv.
Am pasit timid pe net la o varsta la care acum fete cu tastatura in brate inainte sau de la prima menstruatie se parfumeaza puternic pentru club, isi programeaza siliconari si cumparaturi platite de iubitii mai afaceristi sau fotbalisti, confunda candida cu glucoza si aloe vera cu… un nume frumos. Dar, in acelasi timp, am cunoscut in trecut fete mircuitoare si acum femei care, daca vor cu tot dinadinsul un partener gasit pe net, apeleaza la eharmony.
Cred ca Gamma face bine la sanatate si va castiga teren si pe teritoriile tipator colorate de initiale ridicate la nivel de isigna de casta.
Cred ca femeile pe internetul romanesc vor fi mai multe, mai active, mai vesele, mai dedicate, mai implicate, mai informate, mai bune mamici, mai misto prietene, si-l vor face sa arate din ce in ce mai frumos.
Iar celor care cred ca nu am vreun motiv sa cred intr-o asa utopie, le dau un exemplu recent care le merita respectul mentionandu-le pe fetele care au aratat deja ca se poate – initiatoarelor si suporterelor campaniei dedicate strangerii de fonduri pentru tratamentul lui Daniel Raduta.
Cititi si primele episoade ale aventurilor sexului frumos in online: despre Femei si facebook, Divele digitale şi preistoria feminin virtuală.
„Țăndări” – primul lungmetraj regizat de Bogdan Naumovici – invită publicul...