Au fost o submultime a internetului barbatilor, iar acum studiile agentilor de marketing online si lucrarile de psihologie sociala le urmaresc atent, sustinand ca-s la un pas de Graal: descifrarea comportamentului lor pe www.
“Vrei sa-ti inseli nevasta? Nu mai cauti femei care sa se stie cu internetul” spunea un prieten campat online, ingrijorat ca zidurile de protectie ale spatiului sau virtual ar putea fi daramate de niste degete fine cu unghii lungi si lacuite, imprietenite cu tastatura laptopului.
“Cand vreau sa-i fac o surpriza iubitei mele, ma uit la ultimele site-uri de tzoale sau bijuterii din history-ul sau bookmark-ul ei si comand ceva de pe acolo, ca altfel nu mai am liniste”, marturiseste amuzat un amic, al carui job ii ocupa peste 12 ore din zi.
Femeile pe net erau in urma cu 10 ani destinatare de mail-uri, mesaje Ym si/sau IRC, si uneori partenere de jocuri in retea sau cliente pe cateva site-uri de shopping (cautand in general haine de firma, lenjerie intima, carti).
Acum au reusit sa surclaseze in multe tari barbatii cu prezenta lor in mediul online. Internetul nu mai e de pe Marte – albastrul pierde teren, in fata diferitelor nuante de roz (feminin, metro, gay) care coloreaza gros “user generated content”-ul, site-urile de sanatate si de cumparaturi, si gugalesc zilnic dupa tot felul de informatii.
Sunt multe si de mai toate varstele, si tocmai de aceea mai greu de categorisit. Stereotipurile offline nu se mai pliaza cum trebuie pe harta internetica estrogena. Iar cercetatorii au mai mult de lucru, pe mai multe ramuri, cu mai multe si mai interesante/ noi resurse. Asadar, prezenta femeilor pe net (de la dive digitale, mamici implicate pana la pitzipoance) hraneste multe guri si creiere, iar pentru a mentine/ imbunatati situatia asta, macar chestionarele online ar trebui sa fie mai aplicate, interesante, targetate in asa fel incat sa poata aduna mai multe si mai relevante raspunsuri. Femei, lumea are nevoie de voi: o ora petrecuta pe net cu folos in fiecare zi face bine sanatatii economiei mondiale
De la prima coada de maimuta la prima hartie igienica achizitionata online
La majorat, Maco a mancat tort cu 6 prietene. A doua zi a trimis al 7-lea mail din viata ei de pana atunci. Prima coada de maimuta o vazuse in 1997 pe o bucata de hartie pe care un timisorean isi scrisese adresa de mail dupa care a fost nevoit sa explice cum vine treaba cu posta pe Yahoo. A fost un an plin de relevelatii. Tot atunci a vazut Maco primul tatuaj fluture si primul cercel in bucuric, la niste aradence. A concluzionat instant ca “Banatu-i fruncea trendului” si s-a aratat interesata de internet. Cu toate astea, biblioteca si posta traditionala au mai tinut-o vreo 3 ani departe de www. Noul mileniu a prins-o pe Internet Explorer, cautand chestii de legislatie. Era in Ardeal, cu adresa noua de mail, cont activ de messenger, vizite la Net Café, unde asculta si muzica la casti tot online, si se mai uita cu coada ochiului la fetele mai tinerele care se chatuiau de zor. De atunci si-a scris lucrarile la calculator, pana a reusit sa tasteze cu mai toate degetele, s-a dat cu webcamu’, s-a plimbat pe retelele sociale, site-urile de beauty, fashion si multe altele, s-a folosit din ce in ce mai mult de internetul prieten si resursa, devenit ulterior obiect de lucru, subiect de studiu si gazda de jurnal pentru prieteni.
10 ani mai tarziu, la multi ani-ul i-a colorat “peretele” de pe facebook si se bucura de mesajele din Moldova cea intre-timp-puternic-internetizata. Din lipsa de timp si cash, si-a facut cumparaturile de weekend intr-un supermarket virtual. A cumparat inclusiv hartie igienica.
„Țăndări” – primul lungmetraj regizat de Bogdan Naumovici – invită publicul...