Toamna se numără activitățile. Deși inclusiv în perioada verii am fost active și am lucrat la diverse proiecte despre care am tot povestit (seria „Rezistența este o fată care schibmbă lumea” a ajuns la 10 episoade) sau despre care urmează să vă spunem mai multe (am demarat un nou proiect Erasmus+ numit „Roma Heroes in the Streets of European Cities), toamna se anunță plină.
Ne bucurăm să spunem că începem stagiunea, după un an în care publicul ne-a urmărit doar din fața ecranelor. Și nu oricum. Ci cu o premieră: ROMACEN – Vremea Vrăjitoarei vine pentru prima dată în București! Sperăm, așadar să vă vedem în acest weekend la unul dintre cele 2 spectacole pe care le prezentăm în cadrul primei ediții a Festivalului Internațional de Teatru Rom „Kathe, Akana!” | „Aici, Acum!”.
În plus, o parte dintre proiectele noastre video urmează să fie prezentate inclusiv offline. Câteva episoade din serie de povești despre rezistența fetelor se văd într-o galerie din București și într-un festival de film din Ucraina și instalația video „The Future is a Safe Place Hidden in My Braids” (realizată de colega Mihaela Drăgan) va putea fi văzută la Cluj, în cadrul proiectului Future of Work. Despre asta și despre un concert surpriză pe care îl pregătim tot acolo vom povesti mai multe pe canalele noastre în perioada următoare deci urmăriți-ne pe Facebook și Instagram.
Spectacole în Festivalul Internațional de Teatru Rom
- 4 și 5 septembrie
- de la ora 19.00
- La Teatrul Evreiesc de Stat
„KATHE, AKANA!, aici și acum, este un început de drum, un proiect nou, o deschidere. Totodată este și o continuare, un rezultat al unității dintre mai multe colective artistice rome și un corolar al muncii de ani și ani a tuturor surorilor și fraților romi care au participat la creația unui corpus teatral suficient de amplu și cu siguranță deosebit de valoros, astfel încât un asemenea eveniment să devină necesar și oportun.”
ALEXANDRU FIFEA, DIRECTOR ARTISTIC AL KATHE, AKANA
KATHE, AKANA! Festival Internațional de Teatru Rom se află la prima ediție, are loc între 30 august și 6 septembrie și prezintă spectacole de teatru și cine-teatru, creații recente și premiere realizate de artiste și artiști romi profesioniști din Austria, Germania, Slovacia, România, Ucraina și Ungaria – o selecție realizată de Alex Fifea, directorul artistic al festivalului, Alex Fifea (dramaturg, actor și regizor rom), împreună cu Rodrigo Balogh (Ungaria), Mihaela Drăgan (România) și Andrei Șerban (România). Festivalul este organizat de Asociatia pentru Promovarea Artelor Contemporane – APAC și ART HUB Bucharest.
- Un concert în deschiderea Festivalului; Niko G. x Kali: Voodoo Mij Rap pe Ferentari a avut loc luni, pe 30 august și a fost primul concert a duetului care își lansează toamna aceasta albumul de debut. Puteți urmări înregistrarea concertului aici.
- Două spectacole care vor avea loc pe scena Teatrului Evreiesc de Stat. Intrarea este liberă, pe bază de rezervare, în limita locurilor disponibile (rezervari la katheakana.rezervari@gmail.
com). Fiecare spectacol este urmat de o întâlnire cu artiștii, în dialog cu publicul. CORP URBAN ficţionalizează poveştile a patru femei de etnie romă şi investighează relaţia dintre acestea şi propriul corp, printr-o lentilă personală, dar şi ȋn context social: corpul ca mijloc de producţie, corpul ca proprietate, corpul ca un leagăn al maternităţii; corpul sănătos, corpul bolnav, corpul ruşinos, corpul fizic ca oglindă a vieţii sociale şi ca unică posesie personală. Facem o incursiune ȋn universul marginalilor, explorând zonele gri ale moralei şi ale societăţii şi deschidem spre dezbatere subiectul controversat al drepturilor sexuale şi reproductive, ȋntr-un spectacol muzical, tandru, asumat şi curajos, despre sex, supravieţuire şi identitate, ȋn România secolulului 21.
ROMACEN – Vremea Vrăjitoarei este un spectacol prezentat în premieră în București care, pornind de la textul piesei scrise de Mihaela Drăgan în timpul rezidenței dramaturgice din Royal Court Theatre din Londra, spune povestea a șase tehno-vrăjitoare rome. Pentru că, în lumea în care trăiesc, nu există loc și pentru femei ca ele, creează o societate futuristă bazată pe solidaritate, în care își stabilesc propriile reguli și în care, în sfârșit, pot trăi în pace, fără discriminare, rasism și misoginie: PHENJALIPEN.
Efectele speciale obținute cu ajutorul celor mai noi tehnologii, care de-abia pătrund în lumea teatrului, sunt surprinzătoare și reprezintă o noutate absolută. Scenografia, predominant virtuală, este percepută prin intermediul proiecțiilor video care se întâmplă concomitent pe mai multe ecrane. Conținutul vizual reactiv și interactiv răspunde în timp real la prezența și mișcarea actorilor în spațiul scenic.
„Țăndări” – primul lungmetraj regizat de Bogdan Naumovici – invită publicul...