VIACOMCBS ȘI EU40 ÎȘI UNESC FORȚELE ÎN EVENIMENTUL „REFLECTING ME: CUM POATE SUSȚINE SECTORUL MEDIA ȘI DIVERTISMENTULUI AGENDA DE DIVERSITATE ȘI INCLUZIUNE A UE?”

ViacomCBS Government Affairs și EU40, rețeaua de tineri deputați ai Parlamentului European, vor găzdui „REFLECTING ME: CUM POATE SUSȚINE SECTORUL AV AGENDA DE DIVERSITATE ȘI INCLUZIUNE A UE?” În cadrul evenimentului virtual vor fi prezentate rezultatele Studiul ViacomCBS Global Insights, Reflecting Me: Global Representation On Screen, ce vor constitui un punct de plecare pentru o dezbatere între patru vorbitori de nivel înalt despre cum poate fi îmbunătățită reprezentarea în mass-media.

Printre vorbitorii din cadrul conferinței se numără Evin Incir, europarlamentar copreședinte al Intergrupului Anti-Rasism și Diversitate al Parlamentului European și membru al Intergrupului LGBTI; Michaela Moua, coordonator UE pentru combaterea rasismului, Comisia Europeană; Nataly Kudiabor, producător executiv, UFA; Susanne Schildknecht, Senior Vice President, MTV Entertainment, VCNI; și moderatorul Dan Sobovitz, povestitor digital și fondator al spreadable.io.

Știm că reprezentarea pe micile și marile ecrane poate ajuta la îmbunătățirea vieții oamenilor la nivel global”, a declarat Christian Kurz, Senior Vice President, Global Streaming și Corporate Insights la ViacomCBS și șeful echipei responsabilă pentru proiectul Reflecting Me. „Avem responsabilitatea nu numai de a continua să fim promotorii schimbărilor în industria noastră, ci și de a servi drept un catalizator pentru schimbări sociale pozitive în întreaga lume.”

Reflecting Me: Reprezentarea globală pe ecran

Studiul este o explorare aprofundată a modului în care media și divertismentul le vorbește oamenilor despre ei înșiși și despre ceilalți. Reprezentarea contează pentru publicul din întreaga lume, cu peste

80% dintre aceștia așteptând mai multe acțiuni pentru îmbunătățirea reprezentării atât pe ecran, cât și în afara acestuia. De asemenea, este recunoscut faptul că reprezentarea are un impact asupra lumii reale prin influențarea percepțiilor oamenilor, iar 85% dintre respondenți aprobă acest lucru. Cei care se simt prost reprezentați sugerează că aceasta se datorează nu numai faptului că nu văd destui oameni ca ei pe ecran, ci și din cauza reprezentărilor inexacte, mai mult de jumătate (52%) dintre oamenii care se simt prost reprezentați spunând că lipsește acuratețea.

Nevoia de schimbare

La nivel global, majoritatea oamenilor sunt de acord că este nevoie de schimbare:

  • Aproximativ 80% sunt de acord că este nevoie de mai multă diversitate în emisiunile TV și filme – cu peste 80% în rândul persoanelor care se consideră parte dintr-un grup subreprezentat și aproape 90% în rândul persoanelor de culoare.
  • Doar jumătate dintre oameni la nivel global sunt mulțumiți de nivelul actual de reprezentare pe care îl văd în emisiunile TV și filme

Publicul acordă o egală importanță autenticității și diversității atunci când vine vorba de reprezentarea pe ecran.

  • Mai mult de jumătate dintre oameni la nivel global consideră că trebuie să existe o reprezentare mai exactă a anumitor grupuri și identități în emisiuni TV și filme.

*Sondaj global pe 15.387 de persoane cu vârsta cuprinsă între 13-49 de ani din 15 țări (Argentina, Australia, Brazilia, Chile, Germania, Italia, Malaezia, Mexic, Țările de Jos, Nigeria, Polonia, Singapore, Africa de Sud, Marea Britanie, SUA), împreună cu interviuri video la distanță în 7 țări cu oameni dintr-o gamă variată de medii și identități.

 

# # #

Despre ViacomCBS Networks International:

ViacomCBS Networks International (VCNI), divizie a ViacomCBS Inc. (NASDAQ: VIAC), este alcătuit din multe dintre cele mai emblematice mărci de consum din lume. Portofoliul său include Channel 5, Telefe, Network 10, Nickelodeon, MTV, Comedy Central, BET, Paramount Network, precum și serviciile de streaming Paramount+ și PlutoTV, și ViacomCBS International Studios, printre altele. Pe lângă serviciile inovatoare de streaming și produsele video digitale, ViacomCBS Networks International oferă capabilități puternice în soluții de producție, distribuție și publicitate pentru partenerii de pe cinci continente și din peste 180 de țări.